reklama

Zmena

Zmena, ktorá mení postoje a spôsoby uvažovania. Zmena, ktorá je viac než vítaná, no ktorá vyvoláva veľa otázok a človek potom začne uvažovať a pochybovať, že sa rozhodol správne. Takúto zmenu som ešte pred nedávnom vôbec nepoznal.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Žil som si veľmi spokojný a ničím nerušený život. Taký normálny by som povedal. Leto začalo zvesela a ja som zvesela pokračoval v lete aj ďalej. Chodil som na festivaly a zábavy, pomáhal som doma a z času na čas som ešte strávil nejaký čas s kamarátmi a priateľmi. Nič výnimočné, no bolo veselo. 
No a potom som šiel na prechádzku. Na dosť dlhú prechádzku do Finisstery. Také pekné mestečko na konci sveta v Španielsku. Pôvodný cieľ bol Santiago de Compostela, no nejako sa nám tam nepáčilo, tak sme sa pobrali ďalej. Túto prechádzku so mnou absolvovalo jedno dievča. Také nenormálne, ako ja.
Keď sme plánovali túto prechádzku, no vlastne sme až tak neplánovali. Zbalili sme si veci a asi o štyri dni nato, sme už cestovali. Cestovanie bolo dosť náročné, no dali sme to a ako štart našej prechádzky, štart nášho dobrodružstva sme zvolili Burgos. Príjemné to miesto na pohľad aj na dotyk. 
Takže batohy na plecia a šli sme. Neviem ani presne čo všetko som videl na ceste a koho každého som stretol, no keď tak teraz sumarizujem, asi každý ma mohol ovplyvniť a spôsobiť tak túto zmenu. Musím však napísať ešte pár viet o ceste, lebo tá spôsobila zmenu. Takže cesta...
Žiadna dlaždicami a asfaltom vykladaná, ale taká pokojná a tichá, vedúca cez polia a kopčeky a kopce a..., no niekde sa našiel aj ten asfalt, ale hlavne vás táto cesta vedie k poznaniu seba a k nekonečným možnostiam. To bol zrejme aj môj cieľ, chcel som spoznať lepšie samého seba a tak vidieť viac možností a ciest, ktorými je možné sa uberať. A podarilo sa. Je to skutočne super. Voľba, taká tá o ktorej nepochybujete, je ľahšia. Obsahuje menej pochybností a menej myšlienok, ktoré by vás od voľby mohli odlákať preč. A aj voľba vyraziť na cestu a zažiť niečo nové a dobrodružné jednoznačne prispela k zmene.
Táto zmena je skutočne veľmi veľká. Niekomu sa až taká nemusí zdať, no pre mňa je to skutočne obrovské. Mám pocit, že ak som predtým žil spokojný život, tak teraz ho žijem luxusnejšie a plnohodnotnejšie. Zmenil som prostredie v ktorom som žil, školu a okolie, ktoré na mňa dlho vplývalo. A pritom mám pocit, že som sa ničoho nevzdal, lebo nepociťujem stratu, ani smútok, ktorý by ma ťažil a nútil vrátiť sa späť.
Niektorí z mojich známych vraveli, ,,Čo to robíš? Tu máš istú školu a kamarátov a priateľov, robíš hlúposť!". No možno aj áno a možno aj nie. Všetko je voľba, pre akú zmenu sa rozhodnete. Buď sa rozhodnete, že nič nezmeníte, alebo zmeníte všetko, alebo to čo zmenu potrebuje (farba, či dĺžka vlasov :)). Všetko je vo vás a o vás, nikto tu nie je, aby robil rozhodnutia za vás. Lebo koniec koncov, následky si ponesiete iba vy. 
Myslím, že nevravím a nepíšem slová, ktoré by tu už neboli popísané mnohorakými spôsobmi a určite sa nájdu aj články s rovnakým názvom, no vždy sa ešte jeden článok pridať môže. 

Keď sa rozhodujeme, či niečo vykonáme, alebo nie, mnohí z nás si najskôr, tak v sebe, spočítajú, čo ich to bude stáť a čo im to môže priniesť. Iní si zasa pri rozhodovaní dávajú klady a zápory na rozdielne strany a takto, logicky, dôjdu k výslednému rozhodnutiu. A ďalší to možno robia podľa vnútorného hlasu a intuície, ďalší sa nechávajú viesť davom, alebo dajú na radu známeho, či rodiny. Každému vyhovuje niečo iné. Mne sa páči to, keď sú ľudia šťastní. Nie je predsa dôležité, či ich k zmene privedie prechádzka, či kamarát zo školy, podstatné je, aby si tieto okamihy naplnili šťastím. Nie je to až také ťažké. Každý predsa vie, že za všetky emócie a nálady, ktoré aj tak často zvaľujeme na iných (,,Ach ten ma zasa rozčúlil!"), si aj tak môžeme sami. Je to v nás, myšlienky na hnev, myšlienky na odplatu, myšlienky na to a myšlienky na hento. Taká jedna kopa myšlienok a my z nej vyberáme. A len práve tu môže nastať zmena. Zmena, ktorá môže zmeniť všetko a všetkých. A ak sa už niekto raz rozhodne zmeniť a začne z tejto kopy myšlienok vyberať tie, ktoré mu budú prinášať šťastie, namiesto tých, ktoré mu doteraz žrali nervy, stane sa víťazom vo svojom živote.

Marek Hudák

Marek Hudák

Bloger 
  • Počet článkov:  29
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ani jeden muž nemôže dlhší čas nosiť jednu tvár pred sebou a druhú pred ostatnými bez toho, aby nakoniec sám nemal zmätok v tom, ktorá je tá pravá (Nathanel Hawthorne) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu